Marketing automation.

De strijd om de aandacht van potentiële klanten is nog nooit zo intens geweest. Overal waar we kijken worden we geprikkeld met advertenties. We zien productplaatsing in tv-shows en films, influencers promoten gesponsorde content en onze mailboxen zitten voller dan ooit met berichten aan de massa. Toch is het belangrijk om mee te doen. Maar hoe val je op tussen al deze content?

LeadLogic online marketing - E-mailmarketing
Over ons - LeadLogic

Opvallen met marketing automation.

Advertenties kunnen vervelend zijn, maar wat zou de wereld zijn zonder? Adverteren draagt er nou eenmaal aan bij dat je je beoogde doelgroep bereikt. Dit doe je met positieve, gerichte berichten die ervoor zorgen dat potentiële klanten omgezet worden in betalende klanten. Hoe wij denken dat je dit succesvol kunt maken? Door op te vallen. Gelukkig kunnen tools voor marketing automation je hierbij helpen.

Wat is marketing automation?

Laten we beginnen bij de basis. Wat is marketing automation eigenlijk? We hebben allemaal wel een lijstje met handmatige taken de we keer op keer uitvoeren: herinneringen sturen, follow-ups, rapportages of het opstellen van e-mails. Deze taken zijn niet moeilijk, maar ze leiden je af van de taken die een grotere impact hebben op je eindresultaat.

Bij marketing automation wordt software ingezet om tijdrovend marketingwerk te automatiseren en personaliseren. Hierbij kun je denken aan e-mailmarketing, posts op sociale media en zelfs geautomatiseerde advertentiecampagnes. Door deze taken te automatiseren kunnen teams beter samenwerken, meer relevante inhoud bieden aan prospects en tijd besparen.

LeadLogic online marketing - E-mailmarketing
Over ons - LeadLogic

Voordelen van marketing automation.

Het voordeel van marketing automation is dat het marketeers helpt middelen te besparen en tegelijkertijd meer effectieve campagnes te lanceren. Daarnaast draagt marketing automation eraan bij om processen te  optimaliseren, tijd te besparen en (ironisch genoeg) geautomatiseerd meer personalisatie en relevantie te bieden om uiteindelijk meer leads en inkomsten te genereren.

Hoe wij marketing automation aanpakken.

01.

Doelstellingen in kaart brengen

Voordat je als organisatie start met automatiseren is het belangrijk om duidelijke doelen te stellen wat je wilt bereiken met marketing automation. We kijken samen wat er geautomatiseerd kan worden en hoe dit binnen jouw organisatie past.

02.

Systemen en kanalen

Wanneer we weten wat we willen bereiken is het tijd om te bepalen welke systemen en kanalen het beste bij jouw organisatie aansluiten. Zo kijken we bijvoorbeeld naar de integratiemogelijkheden met jouw CRM-software en hoe dit gekoppeld kan worden aan de huidige processen.

03.

Workflows inrichten

Alle automations worden als maatwerk ingericht op basis van jouw wensen, voorkeuren en huidige processen.

LeadLogic online marketing - E-mailmarketing

Hoe werkt marketing automation?

Elke onderneming verzamelt op verschillende manieren klantgegevens. Via website bezoeken, app-gebruikers tot whitepaper downloads. Vaak wordt er uiteindelijk weinig met deze gegevens gedaan, terwijl dit juist de basis is van marketing automation. Het begint dus bij de gegevens. Vanaf dat moment doet je automatisering al het uitvoerende werk. Bij veelgebruikte marketing automation workflows worden de klantgegevens gebruikt om specifieke content naar individuele leads sturen op basis van gedrag en data.

Misschien ben jij met je organisatie al bezig met e-mailmarketing of zit je erover na te denken om hiermee te starten. Kom eens langs voor een kopje koffie, wij denken graag met je mee.

Wil jij ook structurele groei realiseren
met marketing automation?