Intussen heb je al meerdere blogs voorbij zien komen over de werkweken van mijn collega’s. Toch leuk dat, al zijn we collega’s, iedereen een compleet andere werkweek heeft. Ook ik ben weer een uniek exemplaar, want ik voer mijn werkzaamheden namelijk uit voor twee werkgevers. Hoe ik mijn werkweek precies invul? Je leest het in dit blog!

Maandag

Nieuw jaar, nieuwe kansen! Ik klap mijn laptop open en check mijn twee mailboxen…

Twee? Oké, dat werken voor twee werkgevers zal ik eerst even kort toelichten. Sinds december 2021 werk ik naast mijn werkzaamheden bij LeadLogic ook ongeveer 2,5 dag voor Buro Aangenaam. Dit is goed te combineren, omdat dit bedrijf ook in handen is van Paul en Jeroen (+mijn grote voorbeeld Willeke). Het verschil? Bij Buro Aangenaam richten we onze marketing op potentiële medewerkers en is ons einddoel: sollicitanten. In tegenstelling tot LeadLogic waar we ons richten op klanten met (vaak) als einddoel: transacties/boekingen/e.d.

…Nou, nu je dit weet kan ik door met mijn verhaal. Mailboxen, check! Nu weer beginnen met het ‘echte werk’. Ik start met mijn klant VHD voor Buro Aangenaam. Voor mijn vakantie voerde ik samen met mijn collega Emie verschillende gesprekken met medewerkers, directieleden en HR-medewerkers. Deze informatie ga ik nu bundelen en verwerken in een positioneringsdocument. Ik ga vooral op zoek naar dingen die mensen vaker benoemden én unieke zaken waarmee VHD zich onderscheidt van andere bedrijven. Voor ik het weet is het alweer half 2 en staat er een afspraak voor LeadLogic in mijn agenda: het bespreken van nieuwe websitecontent. Als contentqueen van Lead mag ik me bemoeien met alle content die op onze eigen website staat; heerlijk! We nemen de nieuwe content door, bespreken de actiepunten en gaan daarna weer snel aan het werk. Ik ga nog even verder met mijn werkzaamheden voor VHD en sluit mijn dag af met het schrijven van een artikel voor op de website van Buro Aangenaam. Hmm, ben ik te langdradig? Gewoon eerlijk zeggen hoor. Als contentqueen doe ik niks liever dan schrijven, dus soms kan ik een beetje doorslaan. Ik zal proberen de andere dagen wat bondiger houden!

Dinsdag

Studium-ochtend (LeadLogic). Studium is een technisch opleider uit Bunschoten-Spakenburg waar ik verantwoordelijk ben voor het creëren van content. Eens kijken hoe de LinkedIn- en Facebookcampagnes draaien. Op zich prima, maar het is wel weer tijd voor frisse content! Eerst bekijk ik welke advertentie het best draait, deze dupliceer ik en pas ik gedeeltelijk aan. Zo, nu afwachten of deze net zo goed gaat draaien. Om half 10 heb ik een afspraak met mijn opdrachtgever over een nieuwe landingspagina. We bepalen samen de inhoud van de pagina en wisselen nog wat input uit. Check check, aan de bak! Net voor de lunch kan ik nog een eerste versie aanleveren, altijd een lekker gevoel! Na de lunch ga ik aan de slag voor mijn opdrachtgever Result Mediation (LeadLogic). Ik buig me vanmiddag over een nieuwe landingspagina over Mediation voor familiebedrijven. Na eerst alle benodigde informatie in een document te droppen, begin ik met het schrijven van nieuwe content. Ook hier lever ik een eerste versie van op. Met een voldaan gevoel klap ik mijn laptop dicht. Morgen weer een nieuwe dag! En ben ik op de goede weg? Of nog korter?

Woensdag

Sommige mensen hebben een ‘woensdag gehaktdag’. Nou ik heb deze week ‘woensdag rommeldag’. Al is een gehaktbal vanavond best een goed idee…  Oké, ik dwaal af. Een rommeldagje, dat kan je wel zeggen. Ook wel eens lekker tussendoor! Ik start mijn dag met mijn LeadLogic opdrachtgever Saled: een LED leverancier. Na mijn vakantie heb ik nog niet gekeken hoe deze campagnes ervoor staan, dus het lijkt me goed om daarmee te beginnen. Ik open LinkedIn en zie dat mijn campagne drie leads (whitepaperdownloads) heeft gegenereerd tijdens mijn vakantie. Hoppa! De aanvragers hebben het whitepaper al direct in hun mailbox ontvangen; mooi, dat marketing automation. Wel zoek ik hun even op op LinkedIn en stuur ik ze door naar mijn contactpersonen bij Saled. Zij kunnen weer met hun connecten op LinkedIn en wie weet komt er wel een mooie opdracht uit! Na LinkedIn check ik ook nog even m’n Google Ads campagnes. Ziet er allemaal goed uit, nice!

Nu door naar mijn afspraak met Emie voor Buro Aangenaam. We bespreken samen mijn lopende klanttrajecten. Zo weet ik precies of ik op de goede weg zit en waar ik de komende tijd mee aan de bak kan. Na deze meeting stort ik me op de positionering voor mijn andere Buro Aangenaam-opdrachtgever: De Boterlap Groep. Na de feedback van Emie kan ik weer doorwerken aan dit document. Ik sluit mijn dag af met wat conversieoptimalisaties op de website van Buro Aangenaam & het schrijven van dit blog! Conclusie: kort schrijven is voor mij niet weggelegd. Sorry not sorry.

Donderdag

Normaalgesproken werk ik op donderdag de hele dag voor Saled (LeadLogic), maar omdat ik morgen een afspraak bij hun op kantoor heb, werk ik vandaag alleen de ochtend voor deze opdrachtgever. De maandrapportage staat op de planning. Hierin formuleer ik alle resultaten van afgelopen maand + een heldere toelichting hoe deze resultaten tot stand komen. Aangezien ik meer van de letters dan de cijfertjes ben, vind ik dit altijd best een lastig klusje. Toch is het mij gelukt om einde van de ochtend een duidelijke rapportage op papier te hebben met een realistisch en duidelijk beeld van afgelopen maand. Tussendoor belde ik ook nog even met Paul om de meeting die morgen bij Saled gepland staat even door te nemen. Een goede voorbereiding is het halve werk zeggen we dan maar.

In de middag staat een brainstorm met mijn super creatieve collega Willeke gepland voor een klant van Buro Aangenaam. Altijd fijn om samen te mogen werken met iemand die bruist van de creatieve ideeën. We bespreken de positionering en denken alvast na over leuke en creatieve campagnehaakjes aan de hand van de positionering. Uiteraard kan ik hier nog niks over verklappen. Na deze meeting heb ik weer voldoende input en creativiteit opgedaan om de positionering te finetunen en de creatieve campagnehaakjes verder uit te werken. Zo leuk om mee bezig te zijn!

Vrijdag

Deze ochtend ga ik bij Saled op bezoek voor een kennismaking met hun nieuwe marketeer. Superfijn om samen te kunnen werken met een marketeer die intern bij de opdrachtgever zit. Dit geeft mij de mogelijkheid om met iemand te sparren en door de korte lijntjes werken we erg efficiënt. Tussen de middag lunch ik bij ons kantoor in Ermelo, want vrijdag = broodje hete kip dag! Toch wel de echte favoriet onder alle collega’s. ‘s Middags plaats ik nog een LinkedInpost voor Buro Aangenaam en rond ik dit blog af. Straks praat ik nog even bij met Jeroen over mijn klanttrajecten en dan is het tijd om weekend te vieren! Kort maar krachtig, toch?

Ik hoop dat je een beetje beeld hebt van mijn werkzaamheden en je niet compleet in de war bent geraakt voor mijn werkzaamheden voor LeadLogic én Buro Aangenaam😬. Je ziet wel: aan variatie geen gebrek in mijn werkzaamheden. Lijkt jou het ook leuk om zo’n gevarieerde werkweek te hebben? Bij zowel LeadLogic als Buro Aangenaam staan er toffe vacatures open!