Hello! Mijn naam is Loes Dekker, 22 jaar en ben voltijd student op de Vrije Universiteit in Amsterdam. Daar woon ik trouwens ook, maar daar kom ik zometeen nog wel op terug. Ik ben op dit moment bezig met de pre-master Beleid, Communicatie en Organisatie. Volgend jaar hoop ik deze master te gaan doen. Vóór mijn huidige studie heb ik mijn hbo Bedrijfskunde MER in Zwolle gehaald. En nu dus parttime werkzaam bij LeadLogic.
Hoe ben ik hier terecht gekomen?
Dat is eigenlijk wel een leuk verhaal, want ik had mijn leven heel anders ‘gepland’ dan hoe het er nu uitziet. Ik rondde in juni 2020 mijn hbo-studie af. De planning was om in februari 2021 te beginnen met een pre master. Er waren wat kleine praktische problemen waardoor dat niet lukte, en ik dus plots een tussenjaar had. In een ‘normaal’ jaar had ik veel dingen kunnen ondernemen, maar goed, iets met corona. Dus, ik was op zoek naar werk, en het liefst iets serieus. Ik kwam via ex-marketing talent Juliët bij LeadLogic terecht. Zij stelde mij voor aan Paul en Jeroen. Na een kopje koffie met Paul mocht ik op gesprek bij Jeroen. Tijdens mijn gesprek met Jeroen benoemde dat ik (ik citeer) “natuurlijk bij ING Private Banking had gewerkt”. Ik kon aflezen aan het gezicht van Jeroen dat dit nieuwe informatie voor hem was. En dat was het ook, want ik bedacht me dat ik nooit mijn cv op had gestuurd. Daar werd voor mij duidelijk dat LeadLogic anders in elkaar steekt dan de gemiddelde bedrijfscultuur.
School en werk
Ik studeer inmiddels dus Beleid, Communicatie en Organisatie op de Vrije Universiteit. Tijdens deze studie leer ik om vanuit verschillende perspectieven (psychologie, sociologie, communicatiewetenschap, bestuurskunde en bedrijfskunde) het beste uit organisaties te halen. Met onder andere vakken als Organization & Power, Organisatieverandering- en Ontwikkeling, Strategie en Innovatie in Netwerken en Consultancy en Interventie krijg ik een flinke dosis theorie. En wanneer heb je veel aan theorie? Juist, wanneer je deze kan koppelen aan de praktijk. Dat is precies wat ik nu doe. Tijdens colleges ben ik bezig met hoe ik de voorgeschotelde theorie zie in mijn omgeving. Ik ben ongeveer 2,5 dag in de week bezig met school en ongeveer 2 dagen per week aan het werk voor LeadLogic. Best pittig af en toe, maar hé: hard werken loont! Zolang je het uiteindelijke doel maar voor ogen houdt.
Maar waarom dan werken in de marketing?
Nu hoor ik je denken: “Dit heeft helemaal niks te maken met marketing.” Klopt! En juist daarom is deze combinatie interessant. Ik wil mezelf zo breed mogelijk ontwikkelen. Bij LeadLogic leer ik alles over SEO, SEA, Facebook en alles wat daarbij hoort. Kijk, dat leer je dus niet op school, maar het is zo handig om te weten! Ik vond het een essentieel punt in mijn ontwikkeling. Hiervoor werkte ik in de bankenwereld. Totaal iets anders, maar ook daar heb ik veel van geleerd. En dan heb ik het niet alleen over de vakspecifieke kennis die erbij komt kijken, maar ook op organisatorisch en bedrijfskundig vlak. Zoals ik al zei, ik probeer de theorie en praktijk aan elkaar te koppelen.
Of ik verder een leven heb?
Ja zeker! Sinds kort woon ik in het bruisende Amsterdam. Daar heb ik altijd wel iets te doen (lees: terrasjes pakken met vrienden en huisgenoten). Ook ben ik actief in de hockeywereld en hockey ik sinds kort bij AH&BC. Ik ga regelmatig terug naar mijn vorige hometown Kampen, waar ik op zaterdagmiddag cappuccino drink op het terras met mijn moeder. Dat doen we al jaaaaren. Een verhuizing naar Amsterdam mag die traditie zéker niet in de weg staan. Ohja, in Formule 1-weekenden hoef je mij niet te storen. Dan ben ik bezig met Max, Lewis, rondetijden en pitstops.