Het is eind juni 2019. Ik rijd op een zonnige dag op weg naar Ermelo, een plek waar ik op een uitwedstrijd met voetbal na, nog nooit ben geweest. Wat ik er te zoeken heb? Ik heb een kennismakingsgesprek met Paul, de mede-eigenaar van LeadLogic – het online marketing bureau waar ik een week daarvoor solliciteerde. Gewoon via een online test, een LinkedInconnectie en een whatsappje. Van Paul en zijn compagnon Jeroen hoeft het namelijk allemaal niet zo moeilijk. Daar kom ik al snel genoeg achter.
Mijn gesprek met Paul gaat goed! Zo goed dat hij aan het eind zegt dat hij nog graag heeft dat ik even kennismaak met Jeroen, maar dat hij een samenwerking zeker ziet zitten. Een week later ben ik weer in Ermelo. Dit keer om Jeroen te ‘ontmoeten’. Eigenlijk kennen we elkaar al vaag. Een aantal weken eerder was hij een van de gasten op de bruiloft van mijn beste vriendin, waar ik hem en alle andere gasten in mijn taak als ceremoniemeester die dag moest begeleiden. Ook met Jeroen is er een klik. Diezelfde week word ik nog aangenomen en per 1 september kan ik aan de slag. Maar eerst nog even vijf weken op vakantie. Ook niet verkeerd.
De gang van zaken op kantoor
Tijdens mijn eerste weken bij LeadLogic merk ik al gauw dat er een erg ontspannen sfeer hangt op kantoor. In de pauze wordt er gespeeld op de tafeltennis- of voetbaltafel en zowel de werkuren als werkplekken zijn flexibel. Zo kan iedereen beginnen wanneer hij/zij wilt en elke dag een andere plek op kantoor zoeken. In de praktijk zie je alsnog dat de meeste mensen om half 9 beginnen en elke dag op dezelfde plek gaan zitten. Ook hier op kantoor zijn er genoeg gewoontedieren te vinden. Mijn ‘vaste’ plek? Helemaal in de hoek. Een plek waar je overzicht over het hele kantoor hebt en af en toe ‘ter inspiratie’ uit het raam kunt kijken. Tegenwoordig hangt er precies op ooghoogte bestickering. De boodschap is duidelijk, Paul en Jeroen ;).
En nu?
Inmiddels werk ik alweer bijna twee jaar bij LeadLogic. In de tussentijd heb ik al voor veel verschillende opdrachtgevers mogen werken. Voor sommige, zoals Saled B.V., werk ik al sinds mijn eerste werkweek bij LeadLogic. Voor andere klanten, zoals nCare, werk ik pas sinds kort. Het werken voor verschillende klanten zorgt er niet alleen voor dat het werk heel afwisselend is, maar dat je ook bij verschillende bedrijven een kijkje in de keuken mag nemen. Omdat iedere klant een andere wens en/of doel heeft, leer je in een korte tijd alle facetten van het online marketingvak. Hierdoor ontving ik in februari de promotie van junior naar medior online marketeer. Een mooie stap waar ik erg blij mee ben. We gaan bij LeadLogic namelijk niet alleen maar voor groei voor onze klanten, maar zijn ook erg gericht op persoonlijke groei. We besteden daarom veel tijd en aandacht aan kennissessies en coaching. Zo leren we van elkaar, wat we vervolgens weer kunnen doorvertalen naar ons werk voor de klant.
Of ik ook nog iets naast werken doe?
Jazeker! Mijn werk is een groot onderdeel van mijn leven, maar er zijn nog genoeg uren over in een dag om niet met marketing bezig te zijn. Wat ik dan doe? Ik probeer drie keer per week te sporten en hoop dat de voetbalcompetitie ook snel weer start. Dan ren ik twee keer per week met veel te veel fanatisme van hot naar her in de zaal. Verder bestaan mijn avonden uit Netflixen, Duits leren, af en toe een wijntje (of 2+) drinken met mijn vriendinnen of achter de geraniums zitten puzzelen in mijn Betty Boop pyjama. En niet te vergeten: tafeltennissen op mijn eigen tafel die in mijn tuin staat. Je moet toch een beetje blijven oefenen als je de mannen op kantoor wilt verslaan. Al heb ik gisteren nog van Lammert gewonnen, dus dat zit wel goed.