Gerben was al sinds de zomer van 2019 werkzaam bij LeadLogic als Digital Marketing Talent. Nadat Gerbens studerende leven eind januari tot een einde kwam, begon hij 1 februari als Medior Digital Marketing Consultant. Wie is Gerben, wat gaat hij bij LeadLogic doen en waarom eigenlijk marketing? Tijd om even kennis te maken. 

Even een introductie: wie ben ik?

Mijn naam is Gerben, ik ben 23 jaar en ben eind januari afgestudeerd aan Tilburg University, waar ik de master Marketing Management heb behaald.

Nadat ik in 2019 de Bachelor Commerciële Economie had afgerond aan het Windesheim in Zwolle, had ik nog niet het gevoel uitgestudeerd te zijn. Daarom begon ik dan ook aan een intensieve, maar zeer interessante en waardevolle vervolgopleiding in Tilburg. Het was soms even flink doorbijten, vooral tijdens de verplichte wiskunde gedurende de pre-master, maar het was het allemaal waard. Ik heb het gevoel dat ik er nu helemaal klaar voor ben om opdrachtgevers van LeadLogic te laten groeien!

Persoonlijk over mij, ik kom uit Bunschoten-Spakenburg en heb afgelopen anderhalf jaar samen met mijn vriendin in Tilburg gewoond. Nu mijn studie is afgerond en de reisafstand Tilburg-Ermelo niet heel prettig is, komen we vanaf maart weer dichter in de buurt wonen. Verder zou ik mezelf omschrijven als iemand die breed geïnteresseerd is, zowel in mensen als in alles wat er in de wereld gebeurt.

Klanten helpen om voor jouw product of dienst te kiezen

Ik vind het ontzettend leuk en uitdagend om aan de hand van theorie en praktijkervaring met producten en diensten in te spelen op de behoeften van de doelgroep. Hoe trek je de aandacht van een (potentiële) klant? Hoe laat je deze jouw product of dienst overwegen en hoe overtuig je vervolgens om de (potentiële) klant over te laten gaan tot een conversie? In het verlengde daarvan en in lijn met mijn interesse in de psychologie achter consumentengedrag: hoe zorg je er met marketing voor dat klanten bij het hebben van een probleem of een wens direct denken aan een bepaalde organisatie of een specifiek merk? Dat zijn de vraagstukken waar ik blij van word!

Waarom eigenlijk LeadLogic?

Zoals gezegd, werk ik al sinds de zomer van 2019 bij LeadLogic en heb ik deze tijd ervaren als enorm leerzaam. Ik kwam destijds via internet toevallig bij LeadLogic terecht en de functie sprak me direct enorm aan. Naast mijn studie was ik namelijk op zoek naar een parttime functie binnen online marketing. Na een leuk kennismakingsgesprek en een schrijftest was het allemaal vrij snel geregeld. Tijdens dit werk kreeg ik de kans om hetgeen ik in de schoolbanken leerde direct in de praktijk toe te passen voor echte opdrachtgevers. Naast het leuke werk met veel afwisseling hangt er ook gewoon een heel fijne werksfeer waarin ik denk ik het beste tot mijn recht kom: informeel, nuchter, leuke collega’s en het krijgen van verantwoordelijkheden en kansen. Dit is dan ook de reden dat ik heb besloten om bij LeadLogic te blijven werken.

 

Wat ik in het verleden naast mijn studie heb gedaan

Voorafgaand aan mijn werk bij LeadLogic, heb ik leerzame stages gelopen bij wehkamp en De Nieuwe Zaak in Zwolle. Bij eerstgenoemde werd ik voor mijn gevoel ondergedompeld in de Champions League van digital marketing en heb ik in korte tijd heel veel geleerd. Daarna heb ik daar ook twee zomers fulltime gewerkt binnen e-mailmarketing en binnen het team SEA (de Google advertenties). Ter afsluiting van mijn studie Commerciële Economie, heb ik stage gelopen bij De Nieuwe Zaak. Hier kreeg ik te zien hoe het is om in een relatief grote digital marketing consultancy organisatie te werken met een brede groep klanten. Nadat ik beide organisaties had gezien, had ik al een veel beter beeld van wat ik uiteindelijk fulltime wilde gaan doen.

Waar ben ik goed in? Ik denk dat ik goed ben in het strategische aspect van (digital) marketing in combinatie met een goede en waar mogelijk cijfermatige onderbouwing. Ik vind het dan ook leuk om opdrachtgevers mee te nemen in het ‘waarom’ achter de dingen die we doen.

Wat ik naast mijn werk doe

Ik houd van voetbal (kijken) en in het bijzonder van het voetbal van Ajax. Toen het nog kon, zat ik regelmatig in het stadion bij zowel competitiewedstrijden als Europese wedstrijden. In het geweldige seizoen 2018/2019 ben ik ook bij de uitwedstrijden geweest in München, Madrid en Londen. Die ga ik echt nooit meer vergeten ;).

Verder houd ik ervan om de actualiteiten bij te houden door onder meer de krant te lezen (ja, ook als digital marketeer echt nog de papieren versie). Ik vind het heerlijk relaxed om na een dag van computer- en telefoonschermen even lekker offline op de bank te gaan liggen met de krant. Wanneer ik niet op de bank lig, vind ik het (als het niet regent en het minimaal 16 graden is) leuk om te tennissen. Ik ben er eigenlijk nog niet helemaal over uit welke sport ik in de winter wil uitoefenen. Op dit moment wandel ik vrij veel met mijn vriendin.

Daarnaast kan ik gitaar spelen en ben ik gek op muziek waarbij ik niet echt een heel specifieke voorkeur heb. Zo maak je me blij met bijvoorbeeld Marco Borsato, Jason Derulo, Andrea Bocelli en op z’n tijd ook gewoon René Froger.

Om mee af te sluiten

Ik heb er heel veel zin in om organisaties te laten groeien met behulp van de inzet van digital marketing 🚀. Wie weet tot snel!