De Futy bot is geen normale chatbot. Met de Futy bot begeleid je namelijk bezoekers interactief bij hun zoekvraag en het uitvoeren van de juiste actie. Met de Futy bot bepaal je zelf welke acties belangrijk zijn en welke acties een bezoeker moet uitvoeren binnen jouw website. Staat het doen van een offerte aanvraag binnen jouw website centraal of wil je liever dat de bezoeker een whitepaper download? Naast het centraal stellen van een bepaalde conversie, kun je met de Futy bot ook verschillende contactopties weergeven, doorverwijzen naar specifieke pagina’s of een afspraakformulier tonen. Benieuwd wat de mogelijkheden van de Futy bot voor jouw organisatie zijn? Lees dan snel verder!
De mogelijkheden van de
Futy bot
Met de Futy bot bepaal je dus zelf per pagina welke acties je wilt tonen binnen jouw website. Het is namelijk logisch dat je op de homepage bezoekers welkom wil heten en de bezoekers doorstuurt naar een specifieke pagina. Op een productpagina wil je echter weer een andere actie tonen. Denk bijvoorbeeld aan het downloaden van een whitepaper, het maken van een afspraak of het aanvragen van een offerte. De Futy bot bevat verschillende modules en widgets waarmee je dit kunt realiseren.
- Futy leadbot: heet bezoekers welkom en stuurt op specifieke contactopties.
- Afspraak flow / dynamisch formulier: voor het eenvoudig verzamelen van gegevens.
- WhatsApp module: laat bezoekers een WhatsApp bericht sturen via jouw website.
- Contactformulier: bezoekers laten via een formulier hun contactgegevens achter.
- E-mailadres achterlaten: leadgeneratie gericht op e-mailadressen.
- Offerte aanvragen: toon een offerteformulier binnen de Futy bot.
De inzet van de Futy bot voor SocialSpel
Op SocialSpel vind je suppertoffe games die vanuit huis, maar wel in groepsverband, gespeeld kunnen worden. SocialSpel biedt de perfecte vorm van vermaak in een periode van thuiswerken. Het bedrijf richt zich met haar games zowel op de particuliere markt als op het bedrijfsleven. Particulieren kunnen direct via de website een reservering plaatsen, voor bedrijven wordt een aanbieding op maat in de vorm van een offerte aangeboden. Vanuit de Futy bot voor SocialSpel wordt er daarom gestuurd op het doen van een offerteaanvraag. Daarnaast kan het voorkomen dat bezoekers nog met een aantal vragen zitten, voordat zij overgaan tot het doen van een offerteaanvraag. Om die reden wordt de button ‘ik heb een vraag’ ook altijd in de Futy bot getoond.
De Futy bot op de homepage van SocialSpel
De Futy bot bij een klik op ‘ik heb een vraag’
De Futy Bot bij een klik op ‘WhatsApp’
Via slechts twee klikken neemt een bezoeker via de Futy Bot eenvoudig contact op met SocialSpel. Naast WhatsApp als contactoptie, kan de bezoeker indien wenselijk ook per e-mail of telefonisch contact opnemen met SocialSpel.
Naast het tonen van de contactopties, stuurt SocialSpel via de Futy bot dus op offerteaanvragen. Hierbij wordt er onderscheid gemaakt tussen offerteaanvragen voor een groep van minder dan 20 personen en een groep van meer dan 20 personen. Bij een keuze voor één van de twee opties verschijnt er een laatste pop-up venster en wordt de bezoeker doorgestuurd naar de bijhorende offerte pagina.
De Futy Bot gericht op offerte aanvragen
Volledig inzicht in de prestaties
De Futy Bot is volledig meetbaar te maken. Met behulp van Google Analytics kunnen er conversiedoelen per actie vanuit de Futy bot ingesteld worden. Op die manier ontstaat er inzicht in de prestaties van de Futy bot en weet je precies hoeveel leads en contactmomenten er vanuit de Futy bot gegenereerd worden.
Zo heeft SocialSpel inzicht in:
- Het aantal gestarte WhatsApp gesprekken.
- Het aantal verstuurde e-mails.
- Het aantal telefonische conversies.
- Het aantal klikken op de button ‘reserveren’.
Vervolgens kan er binnen Google Analytics een diepere analyse gemaakt worden, zo kun je bijvoorbeeld achterhalen vanuit welk kanaal of vanaf welke pagina er contact opgenomen is. Deze conversiegegevens kun je ook weer koppelen aan advertentiekanalen zoals bijvoorbeeld Google Ads. Op die manier heb je inzicht in de prestaties van de Futy bot vanuit betaalde online campagnes.
Om de data van de Futy bot zowel inzichtelijk als overzichtelijk te maken, koppelen wij de Futy bot statistieken vanuit Google Analytics aan een gepersonaliseerd Google Data Studio dashboard. Op die manier heeft SocialSpel 24/7 inzicht in alle data. Via de periodekiezer linksboven in het dashboard kan SocialSpel de prestaties van de Futy bot over een periode naar keuze analyseren.
De Futy bot optimaliseren op basis van data
Wanneer de data van de Futy bot inzichtelijk gemaakt zijn, kan er vervolgens op basis van deze data geoptimaliseerd worden. Zien we bijvoorbeeld dat de contact optie ‘telefoon’ niet of nauwelijk gebruikt wordt door bezoekers, dan zou het een optie kunnen zijn om deze contact optie niet meer te tonen. Hierdoor worden enkel nog de meest gebruikte opties getoond.
Samen de Futy bot inzetten voor jouw organisatie?
Met de Futy bot creëer je meerdere contactopties binnen jouw website en kun je binnen de gehele website sturen op de belangrijkste conversies met als resultaat een stijging in het aantal contactmomenten en het aantal leads.