Soms moet je kansen direct grijpen

Soms moet je kansen direct grijpen

Het valt me op dat de grote platformen (denk aan Google, Facebook en LinkedIn) steeds vaker en sneller met nieuwe (bèta)features op de markt komen. Waar vernieuwingen vroeger groots en ruim van tevoren werden aangekondigd, volgen de ontwikkelingen elkaar tegenwoordig in steeds hoger tempo op. De kat uit de boom kijken is er dus niet meer bij, want voor je het weet sta jij met lege handen terwijl de concurrentie wel blijft vernieuwen.

Auteur

Paul Leune pf

Paul Leune

Eigenaar & Digital marketing specialist

De nieuwe tactiek van verschillende platformen zoals Google Ads, LinkedIn maar bijvoorbeeld ook Bol.com, lijkt erop te zijn gericht om kortstondig een nieuwe feature open te stellen voor een selecte groep gebruikers, om vervolgens de resultaten te monitoren en te evalueren. Dit zal ongetwijfeld als voordeel hebben dat er sneller (door)ontwikkeld kan worden, maar dat betekent ook dat maar een selecte groep al eerder kan profiteren van de eventuele voordelen van de nieuwe functionaliteit.

Concrete voorbeelden: LinkedIn heeft een bepaalde periode de mogelijkheid gegeven om een bewegend logo toe te voegen, waardoor je als organisatie beter opvalt. De mogelijkheid om alle connecties uit te nodigen voor een bedrijfspagina is een andere feature die (vrij recent) maar heel kort beschikbaar is geweest. Bij Bol.com ging het om de gesponsorde resultaten. Functionaliteiten die nu niet meer mogelijk zijn voor nieuwe gebruikers, maar die wel een voorsprong bieden voor degenen die het direct hebben ingezet. En zo zien wij nog een heel aantal van dit soort voorbeelden elke keer weer in de praktijk.

Voor ons een nog sterkere motivatie om snel te willen testen met nieuwe functies en hier meer capaciteit voor beschikbaar te maken intern. Zie jij zelf een nieuwe functionaliteit waarvan je denkt dat dit kansen biedt, informeer dan gerust of wij deze al aan het testen zijn. We maken graag capaciteit beschikbaar om hier onderzoek naar te doen indien dit nog niet het geval is.

Mocht je ons nog niet volgen op LinkedIn dan nodig ik je hierbij van harte uit om dit te wel te gaan doen. We zullen hier met enige regelmaat de berichten delen. 

Groet,

Paul

Paul Leune pf

Paul Leune

Wil jij hier eens over sparren of ben je benieuwd wat wij voor jou organisatie kunnen betekenen? Neem dan vandaag nog contact met mij op! 

Projecten en referenties

Iedere dag zetten wij ons in om onze opdrachtgevers te laten groeien. Want groei is waar wij energie van krijgen.

Meer online marketing kennis?

We delen het graag, neem vandaag nog contact op voor de mogelijkheden!

Contact