Social messaging apps, denk aan WhatsApp, Facebook Messenger en Snapchat, zijn een effectieve manier om verbinding te krijgen met jouw klant. In Nederland hebben miljoenen mensen iedere dag toegang tot deze apps, dus het wordt steeds belangrijker dat ook jouw organisatie hiervan gaat profiteren. 

Waarom? Uit onderzoek van Zendesk naar de Customer Experiene blijkt dat consumenten steeds vaker op dezelfde manier met een organisatie willen communiceren zoals zij dat ook doen met vrienden of familie. Met social messaging apps is dit mogelijk en dat maakt de drempel voor consumenten lager om contact op te nemen met jouw organisatie. Hiernaast blijkt uit onderzoek van Facebook dat social messaging apps op de tweede plek staan wat betreft de voorkeur van consumenten om te communiceren met een organisatie.

Als je social messaging wil gaan inzetten, dan moet jouw organisatie zich wel bewust zijn van een aantal verwachtingen die je creëert bij de klant. Uit The Social Habit (Edison Research) blijkt namelijk dat 42% van de consumenten een reactie in minder dan een uur verwacht. Deze verwachtingen moeten wel waargemaakt kunnen worden. Op naar de betrokkenheid met jouw klant!