Al enige tijd is het mogelijk om via diverse tools bedrijven te herkennen die de website bezoeken. Echter, recent hebben we een test gedaan met SalesFeed die het herkennen van website bezoeken naar een compleet ander niveau brengt. Wat is SalesFeed en waarom zou je deze tool moeten gebruiken? We spreken Wilfred Handgraaf van SalesFeed, hij geeft in een interview antwoord op deze vragen.
SalesFeed: herken je bezoekers, verhoog je rendement
Hoe is SalesFeed ontstaan? “Wij hadden een internetbureau waar wij naast het bouwen van websites voor het MKB ook diverse marketingcampagnes voor hen uitvoerden. Toen wij ons gingen focussen op B2B organisaties kwamen wij erachter dat Google Analytics geen geweldige tool is om te beoordelen of een campagne wel of niet effectief is geweest. Op basis van Google Analytics konden we niet zeggen of de bezoekers van de website wel of niet tot onze doelgroep behoren. Zo zijn wij in 2011 gestart met SalesFeed en helpen wij als marktleider al 1000+ organisaties met het herkennen van bezoekers van de website.”
“Herken je bezoeker, personaliseer je website en verhoog vervolgens je rendement. SalesFeed is er voor alle B2B-organisaties, van 1fte tot multinational.”
Wat is SalesFeed en wat kan ik met de tool? “SalesFeed levert inzicht in je website bezoeken: heb je als bedrijf de juiste bezoekers op je website en doen deze wat je voor ogen hebt? Je herkent op je website bijvoorbeeld de potentiële klant waar je een tijdje geleden een offerte naar hebt verstuurd maar nog geen reactie op hebt gekregen. Het feit dat dit bedrijf nu je website bezoekt kan een teken zijn dat de potentiële klant nog interesse heeft. Daarnaast herken je allerlei andere bedrijven wat leads zouden kunnen zijn. Met hun website bezoek geven zij indirect aan in meer of mindere mate geïnteresseerd te zijn in jouw bedrijf. Onze tool biedt zelfs de unieke mogelijkheid om realtime je bezoekers te monitoren en te herkennen.”
Kan ik nu ik weet wie mijn website bezoekt deze ook met SalesFeed personaliseren per segment? “Ja, dat kan zeker. Met SalesFeed bieden we de personalisatie mogelijkheid om je website aan te passen op basis van bijvoorbeeld het type bezoeker of het gedrag van een bepaalde bezoeker. Zaken die met SalesFeed eenvoudig per segment inzichtelijk te maken zijn.”
Wat mis is als ik geen SalesFeed gebruik? “De kans om effectief in te spelen op de gebruikers die je website bezoeken. Daarnaast loop je potentiële klanten mis doordat je hen niet kunt herkennen en dus ook niet kunt benaderen. Zonder het herkennen van je bezoekers kun je onmogelijk optimaal rendement uit je website bezoeken verkrijgen, enorm zonde natuurlijk.”