De online marketing branche, ook wel de Usain Bolt onder alle vakgebieden. Er zijn weinig branches waar veranderingen zo snel plaats vinden als op het internet. Niet vreemd dat u misschien niet alles mee krijgt van wat er om u heen gebeurt. Wij helpen u een handje door middel van onze #Recap rubriek. Ditmaal de focus op Instagram Stories, shopping ads op Pinterest en de advertentiemogelijkheden op Nu.nl. Ten slotte bespreken we ook nog de langverwachte indexatieswitch van Google.

Instagram Promoted Stories

instagram promoted storiesDe cijfers liegen er niet om, met meer dan vier miljoen Nederlandse gebruikers op Instagram is dit een medium die u niet meer mag negeren. Hoewel veel ondernemers denken dat dit medium vooral bij jongeren populair is (73% van de jongeren tussen 15 en 19 jaar maakt inderdaad gebruik van Instagram), komt het ook bij de oudere generaties steeds meer opzetten. Zo maakt 46% van de mensen tussen de 20 en 39 jaar en 22% bij de leeftijd 40 tot 64 jaar gebruik van Instagram. (bron: Dutchcowboys, nieuws.social)

Een van de veelgebruikte functies van Instagram, Stories, biedt ook de mogelijkheid om uw advertenties te tonen. Een fullscreen advertentie in de vorm van een korte video, perfect om uw branding mee te stimuleren of in te spelen op herhaling. Daarnaast kan u dat ook nog perfect afstemmen op de gewenste doelgroep. En of zoโ€™n video lastig te maken is? Dat valt wel mee hoor, met een simpele truc heeft u dezelfde dag nog een advertentie live staan (zonder er veel voor te hoeven betalen). Zo hebben wij een grote groep jongeren bereikt tijdens een zeer succesvolle verkiezingscampagne van de lokale VVD in Bunschoten.

Wilt u ook inzetten op Instagram Promoted Stories, neem dan gerust contact met ons op.


 

Lokaal adverteren op NU.nl

Adverteren in de lokale krant, dat gebeurt natuurlijk al decennia lang. Adverteren in de landelijke kranten ook, maar dat is vaak niet weggelegd voor de kleinere ondernemer. Met het digitale tijdperk gaat dit allemaal net wat makkelijker, zo maakt NU.nl het mogelijk om lokaal te adverteren in deze landelijke (digitale) krant.

Door op de juiste manier af te stemmen op de locatie op de doelgroep, kunt u precies die mensen bereiken die interessant voor u zijn. Het mooiste van dit alles? Dit kan al vanaf โ‚ฌ25,-, met een gemiddelde cost per mille van โ‚ฌ1,99 (kosten per duizend weergaven)! Een schijntje ten opzichte van de kosten in de fysieke krant, waarbij u achteraf nooit weet hoe vaak het echt gezien is en wat het opgeleverd heeft.


 

Shopping Ads op Pinterest

Niet alleen Instagram stijgt hard, ook Pinterest komt steeds meer opzetten. Drie miljoen Nederlanders gebruiken dit platform om bijvoorbeeld inspiratie op te doen. Pinterest wordt veel gebruikt voor de nieuwste mode- of interieurtrends, een belangrijk kanaal dus wanneer uw onderneming in een van deze branches zit.

Pinterest is ook druk aan het inzetten op โ€˜Shopping Adsโ€™, de mogelijkheid om te adverteren met uw eigen inspirerende producten. Enige nadeel: het is momenteel alleen nog maar mogelijk in de VS, Canada, Groot Brittanniรซ, Australiรซ en Nieuw Zeeland. Toch is er licht aan het einde van de tunnel, de inschrijvingen voor Duitsland en Frankrijk zijn pas geopend en de verwachting is dat ook Nederland niet heel lang achterblijft.

Met deze mogelijkheid kunt u exact de producten tonen waarnaar uw doelgroep aan het zoeken is. We houden u op de hoogte van deze ontwikkeling!


 

Googleโ€™s Mobile-first officieel van start

โ€œDe dag die je wist die zou komenโ€, Google maakt zijn plannen nu eindelijk waar. Er werd al langere tijd gesproken over de manier van indexeren van websites. Tot op heden werd altijd de desktop-versie van uw (responsieve) website geรฏndexeerd als het om uw content ging. Na lang testen is het nu officieel en is het wereldwijd Mobile-first in Google (bron: Google Webmasters).

Is uw website nog niet helemaal mobielvriendelijk? Geen paniek, zo heftig is het ook weer niet. Echter gaan de mobielvriendelijkheid factoren hoogstwaarschijnlijk wel zwaarder wegen. Een logisch gevolg van de trend rondom groeiend mobiel gebruik.

Hoe staat uw mobiele website ervoor? Wij nemen het vrijblijvend met u door.


 

Dat was de #Recap voor vandaag, we komen snel weer terug met een nieuwe update. Wilt u meer weten over de besproken onderwerpen? Wij bespreken graag de toepassingsmogelijkheden voor uw organisatie. Bel, mail of app gerust!