De wereld van online marketing draait op volle toeren, soms zo snel dat het bijna niet meer mogelijk is om alle belangrijke nieuwtjes, tools en updates bij te houden. Reden genoeg voor ons om de #Recap rubriek in het leven te roepen. Op deze manier duiken wij in de vele kansen voor organisaties en bekijken wij wat het kan betekenen. In deze editie bekijken wij een update van Google die ervoor zorgt dat u de potentiรซle bezoeker op zijn wenken kan bedienen. Daarnaast bekijken we ook de handige WordPress plugin GEOmyWP en een verrassende wending van MailChimp.
Google’s nieuwe SERP feature
Google probeert, net als iedereen, steeds meer in te spelen op de behoefte van de zoekende persoon. Voor Google betekent dit dat zij zo relevant mogelijke pagina’s tonen na een zoekopdracht. Wat u waarschijnlijk niet is ontgaan zijn de nieuweย featuresย op de resultatenpaginaย (SERP)ย in Google. Heeft u een zoekopdracht uitgevoerd met een vraag er in? Dan is de kans groot dat Google daar al antwoord op heeft gegeven voordat u een specifieke website bezoekt.
Deze, in jargon, P0 plaats zorgt ervoor dat er al antwoord op de zoekopdracht wordt gegeven voordat ze op een URL geklikt hebben. Dit kan ervoor zorgen dat mensen รผberhauptย niet klikken op een website URL, maar als u het slim aanpakt zorgt u met twee posities in Google juist voor nog meer bezoek op uw website.
Hoe kunt u op P0 terecht komen?
Wij bekijken altijd vanuit de data van de doelgroep wat nu echt de vragen van de potentiรซle bezoeker zijn. Wij proberen daar, met op maat gemaakte content, zo goed mogelijk op in te spelen. Op deze manier kunt u het bijvoorbeeld voor elkaar krijgen om op P0 en P1 terecht te komen in Google. Let op, dit is makkelijker gezegd dan gedaan. Het bereiken van deze posities is van meer zaken afhankelijk dan alleen het geven van het juiste antwoord.
Alles bij u in de buurt met GEOmyWP
GEOmyWP is een handige WordPress-plugin om onderdelen zoals vacatures, verkooppunten, vestigingen, evenementen of vakantiehuizen te verrijken met locatiedata. Alles wat normaal gesproken aan een locatie gekoppeld is, kan gebruik maken van deze plug-in. Op deze manier geeft u meer informatie aan de bezoeker, maar biedt u de bezoeker ook nog de kans om te filteren op locatie. Op deze manier kunt u bijvoorbeeld bezoekers uit Friesland een lokaal verkooppunt tonen in plaats van de vestiging in Noord-Brabant.
Wij onderzoeken dit bij Temphory.comย op het gebied van sortering op locatie bijย vacatures. Zo kunnen zij nog beter inspelen op de behoefte van de bezoeker.
Meer weten over GEOmyWP? Bekijk hier de website of neem contact met ons op om de opties door te nemen.
Van online naar offline mail met MailChimp
Waar iedereen volledig is gewend aan mail in de digitale mailbox kiest MailChimp er nu voor om te gaan testen met ‘ouderwetse post’. Ze gaan van start met een bรจta waarin ze gaan kijken naar de mogelijkheden om wereldwijd direct mail in te zetten.
“We’ve started opening up direct mail postcards to beta users. This will serve customers globally and allow businesses to target existing customers as well as prospects”
Uiteraard hebben wij ons ook ingeschreven voor deze bรจta. Wanneer dit volledig wordt doorgevoerd is nog onbekend, maar we houden jullie op de hoogte wanneer er meer nieuws is!
Dat was de #Recap voor vandaag, we komen snel weer terug met een nieuwe update. Wilt u meer weten over de besproken onderwerpen? Wij bespreken graag de toepassingsmogelijkheden voor uw organisatie. Bel, mail of app gerust!