8 punten waar een goede website aan moet voldoen.

Een goede website hebben anno nu is essentieel om goede business te draaien. Maar wanneer heb je nu een goede website? Wij hebben een aantal punten voor je op een rijtje gezet.

LeadLogic online marketing - Zoekmachine optimalisatie
LeadLogic online marketing bureau Amersfoort

1. Zorg dat de website jouw bedrijf weerspiegelt.

De website is jouw online visitekaartje. Het is dus belangrijk dat in ieder geval de huisstijlelementen overeenkomen. Maar dat het ook past bij jouw missie, visie en kernwaarden. Het zorgt voor herkenning.

2. Zorg voor aantrekkelijke content op je website

We hebben tegenwoordig een korte concentratieboog en we willen snel iets weten. Wanneer je op een website komt dan moet je eigenlijk de 5 seconden regel toepassen. Zie ik binnen deze 5 seconden meteen waar ik naar op zoek ben? Zorg dus voor een aansprekende titel, goede tussenkopjes en een scanbare tekst.

3. Zorg voor duidelijke call to actions

Je hebt veel geld uitgegeven aan een mooie website maar dan wil je ook graag dat het een marketingmachine wordt. Heeft de bezoeker genoeg mogelijkheden om met jouw bedrijf in contact te komen wanneer hij geïnteresseerd is? Of wanneer hij er nog niet helemaal uit is, kan hij dan meer informatie downloaden zodat jij deze weer kan opvolgen? Ook weer een stukje gebruiksvriendelijkheid.

4. Zorg voor voldoende beeldmateriaal op je pagina’s

Met alleen maar tekst kom je er ook niet. Beeldmateriaal in de vorm van foto’s, video’s, banners en andere visuals kunnen jouw website echt versterken. Sommige mensen zijn namelijk visueel ingesteld, dus beeldmateriaal werkt weer beter voor dit type mensen. En het maakt je website aantrekkelijker om te bekijken dan wanneer er alleen maar tekst op staat. Het liefst ook persoonlijk beeldmateriaal zodat de bezoeker kan zien met wie hij te maken heeft.

LeadLogic online marketing - Online adverteren
LeadLogic online marketing - Zoekmachine adverteren

5. Zorg voor een gebruiksvriendelijke website

Wanneer de bezoeker op je website komt, moet meteen duidelijk zijn wat deze persoon bij jou kan krijgen. Daarna zorg je ervoor dat je de bezoeker meeneemt in je website. Als hij nog niet bekend is met jou of je product (of dienst) dan moet hij makkelijk kunnen vinden wat het is. En vervolgens neem je hem steeds meer mee in je website, totdat je hem de mogelijkheid aanbiedt om een aanvraag te stellen of aankoop te doen.

6. Zorg voor een mobielvriendelijke website

Steeds meer mensen komen op jouw website via mobiel. Is jouw website niet geschikt voor mobiele apparaten dan zal de bezoeker de website weer snel verlaten. Naast dat een gebruiksvriendelijke mobiele versie van je website prettig is voor je bezoekers, vindt Google dit ook belangrijk. Google geeft websites met een goede mobiele website voorrang in de ranking. Check dus eens je eigen website op jouw mobiel. Navigeert het prettig? En is alles goed leesbaar?

7. Zorg voor een snelle website

Onze concentratieboog wordt zoals eerder benoemd dus steeds korter. Als een website traag wordt geladen vinden we dat al snel irritant. En een trage website is niet binnen enkele seconden geladen en dan haken de bezoekers weer af. Ook Google vindt de snelheid belangrijk en geeft voorrang in de ranking aan snellere websites.

8. Denk ook aan de SEO aspecten op je website

Dagelijks worden er zo’n 3,5 miljard zoekopdrachten gedaan via Google. Dus wanneer jouw doelgroep zoekt naar jouw product of dienst dan wil je wel tussen de zoekresultaten staan. Denk dus ook aan de SEO aspecten tijdens het opmaken van een website. 

LeadLogic online marketing - Tools
LeadLogic online marketing - marketingstrategie

Is jouw website al een marketingmachine?

Dit zijn de belangrijkste punten waar een goede website aan moet voldoen. We kunnen altijd nog wel een aantal punten opnoemen, maar dan wordt de pagina veel te lang. Zaten er nu een aantal punten tussen waar je website niet aan voldoet? Of ben je benieuwd naar aanvullende tips? Neem dan even contact op met ons dan kijken we samen hoe we jouw website een echte marketingmachine kunnen maken.

Wil jij ook structurele groei realiseren
met een juiste website?

Vertel ons over jouw uitdaging.

Heb jij een gaaf project of zou je eens willen sparren over de groei van jouw organisatie? Laat het ons weten. We denken graag met je mee. 

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.